A rózsa neve Gillemot

Minden a poroltóval kezdődött

2019. január 04. 16:33 - Gillemot lányok

 zsofibrbinagyik2.jpg

(a bal oldali képen a nagymamáink láthatóak, a mi közös képünk pedig egy céges buliban készült)

„Szia Barbi,

kicsit bonyolult hogyan, de kiderült, hogy állítólag neked rokonod Szilvay Kornél, aki a poroltót feltalálta? Mert nekem is… :)

Egész pontosan nem vérrokon, csak a felesége… :)”

Ezzel a munkahelyi emailemre érkezett levéllel indult egy fantasztikus időutazás, amire gondoltuk, hogy meghívunk Titeket. Amúgy épp a 40. születésnapom előtt pár hónappal érkezett ez a levél, amikor erősen összegeztem: ki vagyok én, honnan jöttem, hol tartok, merre tovább.

A levelet Zsófitól, a harmadunokatesómtól kaptam, akit eddig a pontig nem ismertem. (Nagyon megszerettem - egészen gyorsan - de erről majd később.)

Elolvastam a levelét egymás után ötször. Kattogtak a fejemben a gondolatok, de azonnal felhívtam, hogy kiderítsük a pontos rokoni szálakat. Szilvay Kornél a dédnagypapám, akire mindig is nagyon büszke voltam és valóban ő találta fel a porral oltót és volt még rengeteg más szabadalma is.

Zsófi akkor még épp csak pár hónapja dolgozott a cégnél, ahol én már több, mint két éve. Hamar meg is fejtettük a kapcsolódást, a dédnagymamáink testvérek voltak. Gillemot Mária (Zsófi) és Gillemot Ilona (én).  A felismerés után percekig csak nevettünk, hogy mi bizony rokonok vagyunk és ezt épp egy munkahelyen kellett, hogy megtudjuk. (Köszönjük a kedves kollégáknak, akik „lebuktattak” minket.) Anyukámat persze azonnal hívtam, aki hosszú perceken keresztül csak mesélt és mesélt, hogy milyen jó testvérek voltak dédnagymamáink, kiderült, hogy minden vasárnapot együtt töltöttek a tesók, esténként pedig órákat beszéltek egymással telefonon.

Este még vagy ezer kérdéssel bombáztam anyukámat. Másnap is csak ezen tudtam kattogni, el is küldtem Zsófinak a telefonomban már több mint két éve őrzött képet: gillemot_blog.jpg

„Szia Zsófi,

a pici baba a képen az Apukád. Anya bátyjának (nagybátyámnak) a bérmaapukája. Begyűjtöttem pár infot, holnap mindenképp beszéljünk. Nagyon felkavaró, de fantasztikus érzés, tökre örülök Neked. Mutatok majd még képeket, sajna nincs sok, de hátha Neked van.

jó éjt Rokon :)
Barbi”

Ezen a képen amúgy még rajta van nagymamám is (aki áll), Zsófi nagymamája, nagypapája és dédnagymamája is.

Itt azonnal elkezdődött a közös kis kalandunk, fejest ugrottunk a családfakutatásba. Belevetettük magunkat régi cikkekbe, kutattunk az őseink után és megdöbbentő történetekre bukkantunk.

Arra gondoltunk, hogy felváltva osztjuk meg veletek az érzéseinket/élményeinket.

Örülnénk, ha velünk tartanátok!

Barbi                                                   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pereputty.blog.hu/api/trackback/id/tr8014535574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása